xporn

Jak zakładać mobilne sklepy internetowe?

Sklepy internetoweWedług najnowszego badania NetTrack (prowadzonego od stycznia do czerwca 2011 roku) ponad 55% Polaków ma stały dostęp internetu. Liczba internautów rośnie z miesiąca na miesiąc, a co za tym idzie internet staje się coraz powszechniejszy. Jednocześnie coraz chętniej robimy zakupy przez sklepy internetowe, które jak wiadomo są tańsze, wygodniejsze i bardziej dostępne dla użytkowników.

Oprócz tego, że coraz więcej kupujemy w sieci, częściej odwiedzane są przez nas mobilne sklepy internetowe. Mobilny internet i urządzenia mobilne rosną w siłę, więc chętniej korzystamy z dobrodziejstw m-commerce, które posiada wiele zalet. Ułatwia nam szybkie kupowanie, a także bieżące obserwowanie aukcji i sklepów. Jednak, aby mobilne witryny mogły być otwierane przez bardzo małych rozmiarów urządzenia i abyśmy bez problemu mogli dokonać w nich zakupu, muszą być tworzone w odpowiedni sposób. Jest kilka podstawowych zasad, do których powinniśmy się stosować zakładając mobilne sklepy internetowe.

Podstawą jest odpowiedni wygląd sklepu. Musimy nastawić się na to, że taka wersja sklepu otwierana jest przez różne urządzenia. Również przez telefony, których ekrany są bardzo małe (np. 240, 320 px). Dlatego design sklepu mobilnego nie będzie specjalnie bogaty, a z ozdobników i graficznych dodatków powinniśmy całkowicie zrezygnować. Musimy jak najmożliwiej uprościć wygląd mobilnej wersji sklepu, dzięki czemu dotrzemy do jak największej ilości klientów.

Pamiętajmy o tym, że internet mobilny nie jest jeszcze tak tani, jak klasyczny internet. Dostęp do sieci w komórce daje nam ograniczony transfer danych, więc tworząc sklep internetowy nie możemy obciążyć go graficznie tak, żeby klient narażony był na duże koszty korzystania ze sklepu.

Ponadto, pamiętajmy o tym, że mobilne sklepy internetowe będą otwierane przez urządzenia, których klawiatura jest znacznie mniejszych rozmiarów, niż klawiatura komputera (niezależnie od tego, czy jest to komputer stacjonarny, czy laptop). Zadbajmy o to, aby nawigacja po sklepie była jak najbardziej ułatwiona, a dotarcie do konkretnych części sklepu i oczywiście wyszukiwanie produktów, przeglądanie ich plus sam zakup, odbywało się szybko.

Mobilny sklep internetowy powinien być zbudowany tak, aby klient mógł korzystać ze słownika telefonu, nawigując po witrynie, a dokładniej wyszukując produkty (przez wyszukiwarkę). Powinniśmy mieć również możliwość zalogowania się do naszego konta, gdy jesteśmy klientami sklepu „tradycyjnego” (tzn. pełnej wersji sklepu internetowego). Bo przecież mobilne sklepy internetowe to zazwyczaj dodatkowe wersje, tradycyjnych sklepów internetowych.

Ponadto, tak sam, jak w każdym sklepie, również w jego wersji mobilnej klient powinien mieć możliwość zadania pytania sprzedającemu. Taki szybki formularz kontaktowy powinien znajdować się w każdej mobilnej witrynie zakupowej, dzięki czemu bezpośrednio z telefonu wysyłamy wiadomość do osoby odpowiedzialnej za kontakt z klientem.

Popularność mobilnego internetu rośnie tak szybko, że już niedługo większość robiących zakupy w sieci, będzie wybierała opcję kupowania właśnie przez urządzenie mobilne. Związane jest to między innymi z faktem, że mamy coraz mniej czasu, więc opcja zrobienia zakupów „przy okazji”, w dowolnym miejscu (np. w autobusie, w drodze do pracy) jest dla nas niezwykle atrakcyjna. Ponadto, urządzenia mobilne i mobilny dostęp do internetu są coraz tańsze, więc coraz więcej ludzi z niej korzysta.

If you like this articles, share it with your friend! Digg it StumbleUpon del.icio.us Google Yahoo! Reddit

More related articles

Comments are closed.